OSZUSTWO NA BLIK-A
30-latka straciła 500 złotych, gdy podała kod BLIK oszustowi. Przestępca wykorzystał konto komunikatora internetowego podszywając się za znajomą oszukanej kobiety. Policjanci ustalają, kto i w jaki sposób wszedł w posiadanie danych do logowania do komunikatora z którego oszust wysłał wiadomość. Apelujemy o prawidłowe zabezpieczenie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów, oraz nie podawanie kodów bankowych bez upewnienia się komu przekazujemy dane.
Policjanci z Komisariatu Policji w Annopolu przyjęli zawiadomienie o oszustwie, którego ofiarą padła 30-letnia mieszkanka gm. Annopol. Jak ustalili policjanci, kobieta po kontakcie ze znajomą poprzez komunikator jednego z portali społecznościowych przekazała na jej prośbę kod BLIK do płatności internetowych. Dopiero po sprawdzeniu stanu konta pokrzywdzona zauważyła, że brakuje jej kwoty 500 złotych, wykorzystanej przy użyciu kodu internetowego. Po rozmowie telefonicznej ze znajomą, której rzekomo udostępniła kod płatniczy okazało się, że żadnej prośby o udostępnienie takiego kodu jej znajoma nie wysyłała, a ktoś wykorzystał jej kontakt na komunikatorze do oszustwa.
Policjanci ustalają, kto i w jaki sposób wszedł w posiadanie danych do logowania do komunikatora z którego oszust wysłał wiadomość.
Nie jest to pierwsze przestępstwo tego typu nad którym pracują policjanci. Oszuści podszywając się pod faktycznych właścicieli kont na komunikatorach internetowych wykorzystują je do przestępstw i pozyskiwania danych, które mogą spowodować spore straty.
Apelujemy o prawidłowe zabezpieczenie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów oraz nie podawanie kodów bankowych bez upewnienia się komu przekazujemy dane.