Dwoje 45-latków oszukanych za pomocą BLIK-a na kilka tysięcy złotych
Dwa zawiadomienia o oszustwie na BLIK-a złożyły osoby w wieku 45 lat. Uwierzyli fałszywym pracownikom banku, którzy namówili ich do podania kodów BLIK w różny sposób. Kobieta straciła niemal 9 tysięcy, mężczyzna 3 tysiące złotych. Apelujemy o rozsądek w sieci.
45 letnia mieszkanka Gminy Szastarka otrzymała telefon od rzekomego pracownika banku, który poinformował ją o tym, że ktoś próbuje wziąć pożyczkę na jej dane. Następnie "pracownica" przełączyła rozmówczynię do konsultanta od spraw bezpieczeństwa. Polecili zainstalować kobiecie na komputerze aplikację ZOOM i krok po kroku instruowali ją co ma wpisywać w rubryki, żeby cofnąć wniosek kredytowy. Tak zmanipulowali kobietę, że nie pamięta co wpisywała, ostatecznie polecili jej oddać kwotę z pożyczki za pomocą BLIK co też zrobiła. W ten sposób straciła niemal 9 tysięcy złotych. Kiedy dowiedziała się, że została oszukana zgłosiła sprawę na policję.
45-latek z Gminy Urzędów z kolei, chciał zakupić obuwie na portalu ogłoszeniowym. Za pomocą formularza skontaktowała się z nim osoba i wysyłała link do płatności. Następnie zadzwoniła kobieta mówiąca, że jest pracownikiem banku i trzeba zatwierdzić płatność BLIKiem. Mężczyzna podał kod, potwierdził wypłatę pieniędzy, następnie wygenerował kolejne kody aż stracił łącznie 3 tysiące złotych. Również zgłosił się na policję z podejrzeniem oszustwa. Prowadzimy dalsze czynności. Apelujemy o rozsądek w sieci.
aspirant Paweł Cieliczko