Aktualności

STRACIŁA 30 TYSIĘCY PRZEZ FAŁSZYWEGO KONSULTANTA BANKU

Do 31 letniej mieszkanki powiatu kraśnickiego zadzwonił rzekomy konsultant banku informując, że ktoś próbuje wziąć na nią pożyczkę. Aby anulować proceder musiała wziąć pożyczkę, przelać BLIKIEM 30 tysięcy za pomocą przesłanych kodów i czekać na wiadomość o anulowaniu transakcji. Niestety - padła ofiarą oszustów.

Do kraśnickiej jednostki zgłosiła się 31 letnia mieszkanka powiatu kraśnickiego. Kobieta przekazała, że otrzymała telefon od konsultanta jednego z banków, który twierdził że ktoś próbuje wziąć pożyczkę na jej dane. Poinformował ją również, że jeśli chce anulować ten proceder, musi wziąć pożyczkę i przelać pieniądze na konto Biura Informacji Kredytowej (BIK). Zdezorientowana wykonała polecenia i poprzez aplikację mobilną zaciągnęła pożyczkę na kwotę 30 tysięcy złotych , następnie poszła do banku, wypłaciła pieniądze i przelała je w jednym z wpłatomatów za pomocą kodów BLIK podawanych przez rzekomego konsultanta. Po wszystkim miała otrzymać wiadomość o anulowaniu pożyczki, ta jednak nie przyszła. Wtedy zrozumiała, że padła ofiarą oszustwa i zgłosiła sprawę na Policję. Teraz nasi śledczy będą prowadzić postępowanie mające na celu ustalenie sprawców tego procederu.

Ostatnio można zauważyć nasilone ataki oszustów, którzy rozsyłają SMS-y z rzekomą pożyczką zaciągniętą w banku,  podszywają się często pod BIK informują, że w związku z tym zadzwoni konsultant banku. W takiej sytuacji nie ulegajmy emocjom, zachowajmy spokój i nie podejmujmy żadnych gwałtownych działań, w szczególności przelewów i operacji finansowych. Udajmy się  do banku, bądź sami skontaktujmy się  z infolinią aby uzyskać szczegółowe informacje. Inaczej możemy stracić nasze oszczędności, a także zaciągnąć nowe zobowiązania, które będziemy spłacać przez długi czas.

aspirant Paweł Cieliczko

  • Zrzut ekranu telefonu
Powrót na górę strony